TONY HENDRIK & KARIN VAN HARTMAN


ULTIMII ROMANTICI
               Se pare că muzica inteligentă  sau finetea melodiilor romantice nu mai este un succes în zilele noastre. Totul se schimbă în această lume, iar preferinţele muzicale devin variate sau total diferite. De la o zi la alta noi melodii care de care mai zgomotoase urcă în topurile muzicale si nu sunt scutite de tot felul de fani...
               Cu toate acestea, haideti să ne întoarcem putin în trecut si să ne amintim de nobletea muzicii de altădată. Adevăratii admiratori ai muzicii frumoase au cunoscut acum mai bine de treizeci de ani un nume al carui personaj a stat la baza succesului multor formatii arhicunoscute. Este vorba de compozitorul german Tony Hendrik, care datorită modestiei lui si conceptului impus natural de aparitia scenica a cântaretilor nu a fost mediatizat prea mult în ochii publicului. Îndrăznesc să spun că Tony a fost pentru Germania ceea ce a fost Florin Bogardo pentru România, desigur primul având un succes mult mai evident pe întregul mapamond.
               Chiar dacă aceste condiţii ale vieţii l-au situat în umbra muzicienilor pe care el i-a făcut să strălucească, adevărul e ca a rămas unul dintre cei mai talentaţi creatori ai stelelor muzicii de calitate.
Tony, la vârsta de 15 ani si-a încercat pentru prima dată talentul muzical cu chitara tatălui său,
care avea doar patru corzi...  Mai târziu, a apărut pe o scenă din Hamburg cântând cu grupul său şcolar LUNIKS piese inspirate de la celebrii BEATLES.
               În 1970 Tony a avut primul succes cu formatia sa THE TONY HENDRIK FIVE, piesa "The Groovest Girl In Town" fiind primul său bestseller internaţional. A lucrat apoi la casa de înregistrări VOGUE şi primele sale simpatii muzicale au fost pentru de muzica rock-and-roll. Colaborarea sa cu formatia Nosferatu care cântau un rock progresiv poate fi o bună dovadă a acestui fapt. Între timp a schimbat casa de discuri, locul său nou de muncă fiind HANSA unul dintre cele mai vechi companii germane de înregistrări. Acest nou pas al carierei sale l-a făcut destul de popular datorită colaborării cu artisti care cântau în stilul "German Schlager".
              La acea perioadă, probabil, a întâlnit-o pe Karin Hartman cu care apoi s-a căsătorit.
Împreună au pus bazele unui proiect ce s-a dovedit a avea un succes enorm, Karin ocupându-se mai mult de partea lirică, iar Tony de cea muzicală. Este edificatoare relatia de dragoste dintre cei doi ca fiind prezentă de-a lungul anilor într-un romantism profund si curat, mărturie stând nu numai o multime de melodii de o inspiratie si ritm mai mult decât de domeniul genialului, ci si cei trei copii cu care actualmente trăiesc împreună, într-o familie cu adevărat unită.
              La începutul anului 1975 Tony Hendrik şi Karin Hartman a semnat un contract cu Andreas Martin, timp destul de lung, în care a lansat si hitul "Sommer in der Stadt". Printre alte proiecte iesite atunci ar mai fi : Emily şi Tom (single-ul "Louie Louie"1976, "Da staunste, a fost" 1977, si albumul "Oh Mann, Oh Mann").
              Poate sună putin amuzant, dar acest tandem pare a fi punctul de pornire în cariera muzicală al altui producător german mare şi anume Dieter Bohlen. Ei au scris si au produs piese de acelasi gen si se pare ca au avut in acelasi timp o sursa de inspiratie identică în profunzime si sentiment artistic.
Tony şi Karin au trecut granitele germane în aprecieri iar piesa "Doctor, Doctor Help Me Please"
interpretată de un trio feminin A LA CARTE a urcat destul de sus în topurile mondiale.
              DENNIE CHRISTIAN nu a fost un proiect  prea apreciat al cuplului Hendrik / Hartman.
              La începutul anului 1981 Tony şi Karin au fondat propria lor casă de discuri COCONUT,
iar formatia A LA CARTE au început să colaboreze cu această casă de înregistrări. Tony şi Karin a continuat să lucreze cu trio-ul A LA CARTE până în 1984. Este interesant faptul că printre autorii care au scris pentru acest grup îl putem găsi si pe Michael Cretu.
              La inceputul anilor '80 Hendrik si Hartman au descoperit un nou cult muzical numit "German new wave" înfiintat de Kim Merz. După A LA CARTE potenţialul acestui stil a fost epuizat şi cântecele tradiţionale disco a împins pe producătorii de top către inspiratia unui proiect nou. Au scris atunci piesa"Love In My Car" şi se gândeau care cântăreti să-l interpreteze. Producătorii au încercat să găsească membrii unui nou grup în Londra, dar imediat a fost găsit ANDREW THOMAS, un muzician american care locuia în Köln în acea perioadă.
              Apoi, ANDREW a adus pe TREVOR TAYLOR din Jamaica. Ultimul membru a fost găsit de către Trevor, acesta fiind John McInerney din Liverpool.
             Asa s-a înfiintat BAD BOYS BLUE. Succesul lor s-a dovedit a fi de lungă durată, până la începutul anilor '90, cand grupul a schimbat casa de înregistrări Coconut Records pentru INTERCORD. În acei ani Tony Hendrik şi Karin Hartman (uneori ea a folosit numele Karin van Haaren) au scos 14 hit-uri internaţionale şi au fost autori şi producători a nouă albume inedite.

              În anii '80, putem spune că Tony Hendrik a descoperit sunetul propriei inspiratii.
O muzică romantică, plină de armonie, energică - care făcea să vibreze uimitor în fiecare măretia iubirii. Muzica creată de el are si un avantaj unic: nu a devenit niciodată plictisitoare !
             Oricine ascultă de mai multe ori aceeasi melodie poate găsi mai multe sentimente si nuante frumoase
care se potrivesc imaginaţiei romantice şi poate crea orizonturi vizibile de nostalgie sau împlinire.
            Aspect preponderent ce nu prea se mai găseste în sunetul melodiilor de astăzi.
            Muzica lui Tony Hendrik este similară cu o carte înţeleaptă care se face după principiul nivelului de percepţie. Toată lumea se regăseste în ceva, care are capabilitatea să atingă inima, un sentiment profund, care face pe oameni să trăiască dorinţa de a împărtăşi acel simtământ cu cineva sau să-l păstreze ca pe un mister mângâietor, datorită bucuriei ce umple inima de sperantă.
            Ascultarea acestui gen de muzică pare să conducă spre un nivel de dăruire destul de înalt şi să continue să descopere prin iubire frumusetile mistice ale muzicii. Această constatare bazată pe o stare de spirit curată poate crea pe omul cu adevărat romantic, ceea ce astăzi chiar e de neînteles.
             Nu au mai fost după Tony Hendrik astfel de compozitori...
             Dar să ne întoarcem la gloria anilor '80. Cu excepţia celor de la BAD BOYS BLUE, Coconut a conlucrat cu mulţi alţi artişti care nu au fost la fel de populari ca trio-ul fantastic din cele trei orizonturi BBB. 1985: Airplay "For Your Love", Broken Dreams "Broken Dreams", Roxanne "Charlene"
1986: Neil Smith "Help Me Through The Summer", Julian "Straight To My Heart" 1987: Roxanne "Boys In Black Cars", Twenty o­ne "The Eyes Of Don Johnson" Melodii extraordinare... si acestea sunt doar câteva.


             Evident, că inima lui Tony a păstrat si simpatiile din anii precedenţi, când aprecia rock-ul vechi. Acesta ar putea fi unul din motivele pentru care a ajutat pe cei de la The Searchers în lansarea albumului "Hungry Hearts" din 1988. A lucrat deasemenea si cu alte persoane foarte cunoscute : Smokie sau Chris Norman.
             În 1989, Tony Hendrik şi Karin Hartman au fondat un proiect numit Xanadu. Scopul a fost să aibă o prestantă la "Eurovision"-ul din vremea aceea. Xanadu l-a inclus pe David Brandes, creatorul viitorului eurodance, grupul E-ROTIC şi Lyane Lee. Toate acestea dovedesc faptul că Tony Hendrik a avut cel mai mult succes la COCONUT, eticheta startpoint pentru artiştii cei mai renumiti din Germania.
             În anii '90 COCONUT a început un proiect cu CHYP NOTIC, care a refăcut clasicul hit
"Nothing Compares To U" şi apoi a înregistrat cântece originale de o calitate destul de semnificativă.
Chyp Notic a realizat două albume la Coconut : "Nothing Compares To U" (1990) şi "I Can't Get Enough"(1992). Din păcate, acest proiect s-a pierdut şi liderul Vlad MyntSwe a murit tragic acum câţiva ani.
            HADDAWAY este considerat a fi cel mai de succes proiect lui Tony. Ca un uragan single-ul de debut "What Is Love" şi "Life" au fost în topurile din toată lumea în 1993. Primul său album cu un titlu original, "Album" a urcat pe locul 10 la nivel mondial. A urmat o pauză foarte lungă după acest succes. Următoarele versiuni "The Drive" (1995) şi "Let's Do It Now" (1998) nu au fost la fel de inteligente.
             În 1996, un trio SOULTANS, înfiintat în Londra cu un an înainte, a atacat diagrame muzicii.
Acesta era format din Femi Olakeji, Scott Winter şi Broadie Martin. Melodia lor "Can't Take My Hands Off You" a ajuns la în topul german pe locul 20. Având în vedere că grupul cânta în stilul de suflet al muzicii americane, s-a adaptat putin mai greu la ascultătorii mediei europene. În total, au lansat trei albume:  "Love, Sweat & Tears"(1996); "Take Off" (1998); "Tribute to Soul" (2000). Cel mai recent album conţine versiuni clasice americane.
             După ce MODERN TALKING au sărbătorit revenirea efectivă a acestora în Europa
publicul s-a interesat pentru un timp şi de muzica disco din anii '80. Toţi fanii au fost exaltati când BAD BOYS BLUE s-a întors la COCONUT, casa lor maternă. "You're A Woman" a amintit popularitatea lor anterioară. Mai târziu, cu Tony Hendrik şi Karin Hartman au lansat încă 4 albume: "Back" (1998); "... Continued" (1999); "Follow The Light" (1999); "Tonite" (2000).
             Deoarece situaţia din industria muzicală se schimbase în lume la începutul unui nou mileniu,
tendinta de muzică actualizată cu stilul rap a determinat după albumul "Bad Boys Best 2001",
să plece din nou de la COCONUT .
             În 2001, Tony Hendrik a lucrat cu Kim Wilde la versiunea "You Came". Apoi, a ajutat pe David Brandes si Chris Norman la un nou album "Breath Me In". Pe lângă alti interpreti mai putin cunoscuti, LONDON BEAT au fost si ei sub inspiratia lui Tony Hendrik, la începutul anilor 90 fiind cunoscuti în toată lumea pentru super melodia "I've Been Thinking About You". Când au apărut pe scena europeană au ales din fericire pe Tony Hendrik şi Karin Hartman să le fie producători.
Single-ul "Where Are U" şi albumul "Back In The Hi-Life" au devenit unul dintre cele mai asteptate evenimente muzicale din 2003.

                                            

              În prezent nu se ştie mai nimic despre Tony Hendrik şi Karin Hartman sau care ar fi următoarele lor planuri. Tony doreşte să obţine licenta de pilot pentru a zbura cu avionul său personal, împreună cu sotia sa, poate spre noi dimensiuni de romantică inspiratie.
             Un exemplu pentru fiecare aspirant către zborul încântător al muzicii frumoase !
             Respect !


Comentarii